massa plugg & massa stress!

Så ser mitt liv ut just nu... Jag har pluggat och pluggat hela eftermiddagen/ kvällen. Mestadels Internationella relationer, Vi har prov i det ämnet i morgon, om svensk utrikes och försvarspolitik. Det är svårt. Massa komplicerad text att läsa.
Geografi provet idag gick sådär jag hoppas på ett godkänt. Förr gick det bra för mig i skolan till för ungefär nån vecka sedan. Då det började bli så himla stressigt. Jag kan inte koncentrera mig på flera saker samtidigt. Som att plugga till två prov. Vilket gör att allt blir halvdant. Jag hinner inte med. Jag vet att jag behöver plugga extremt mycket för att nu upp till ett högre betyg, vilket det inte finns tid med att göra nu. Känns som att mina betyg bara rasar och jag kan glömma att läsa vidare på någon högskolan sen.

Vi har inlämning av ett historia arbete i morgon också, vilket jag inte är klar med. Jag försöker för tredje gången nu att leta reda på fakta om hur det var i Sverige/världen under början av 1900-talet. Vilket var svårare än vad jag trodde. Men jag får väl sitta hela natten om det nu ska behövas. Jag bara längtar tills allt det här tar slut. Jag har aldrig känt mig så här stressad i hela mitt liv under en sådan lång period! När jag sitter stilla så snurrar allt och jag känner mig alldeles yr, det är riktigt obehagligt. Ändå så gör jag inte så många roliga saker längre, vännerna träffar jag aldrig och flera har jag tappat kontakten med nu, träna hinner jag inte heller med.. Jag längtar till sommaren, då ska jag ta igen allt. Då ska jag äntligen bara få vara, jag ska umgås massa med mina underbara vänner hitta på roliga saker och festa och ha kul. Bara jag får ett jobb, för allt kostar ju =/ hoppashoppas.

I morgon är det ju sista arpil. Då ska jag INTE plugga. Men ska ändå inte göra nått speciellt. Jag och Niklas ska åka till Kilafors. Vad som händer där har jag ingenaning om. Vi gör nog inget spec. Vi blir kvar där till fredagen. Så i morgon blir det först skolan, sen hem en sväng sen åker vi dit. Niklas det lyckosten är ledig i morgon. Nä nu ska jag plugga vidare, sedan sova! God natt alla söta och ha det så super roligt i morgon! Pusshej

En bild på världens bästa (Maja och Lina) från sista april förra året :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Stumpan, det kommer bättre tider! Allt är bara en röra av massor med plugg och skit. Snart är det studenten, en asti och sen går vi lös;)

2009-04-30 @ 07:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0