Lämnar allt bakom mig, ser framåt och är lycklig

Vet ni, tiden läker alla sår, den gör faktisgt det :) Man lär sig att leva med vissa saker så är det bara. ( även fast hans beteende i efterhand har gjort det mycket enklare att gå vidare så) Man inser vissa saker och ser allt annorlunda med tiden. Jag har varit så sjukt sårad, mått så jäkla dåligt, gråtit mig till söms inte kunnat äta, inte sovit. Jag trodde inte att en människa kunde må så dåligt över att bli lämnad. Men allt är bra nu! Och saker kommer bara att bli bättre :)

Överallt finns det människor som inte vill än väl, som visar falskhet och pratar skit och är omogna. Så är det för alla och så kommer det alltid att vara. Men det gäller bara att inse det, och att omge sig av människor som man mår bra och blir glad utav. Alla andra ska man strunta i och inte ens lägga ner energi på. gå direkt.
Jag har några utav de bästa vänner man kan ha :) Ni har verkligen visat att ni har brytt er och ni finns fortfarande kvar och ni betyder jätte mycket för mig! Äkta vänner är allt. För ni vet, killar kommer och går men vänner består! När något händer i ens liv, som gör en ledsen eller annat, det är då det visas vilka som är ens riktga vänner och jag hade fler än vad jag trodde :) Ni betyder allt!
Falska människor finns , men er struntar jag i nu, ni/du är inga jag vill ha i mitt liv. Så är det med det :)

Vad det gäller jobb, hösten och framtiden så har det sett lite mörkt ut eller gör väl fortfarande. Men jag vet att det löser sig, varför skulle det inte göra det. Funderar skarpt nu på att läsa en kurs, sociologi. Skulle vara så himla intressant. Så jag ska nog efterhands söka den i morgon. Om det inte blir så , så blir det nått annat, fjällen, norge, usa , ett jobb? vem vet. Jag är rädd att bli kvar i den här staden och aldrig se nått nytt. Jag vill bort ett tag, men vet  inte om det behöver vara på en gång. jag kan åka efter jul eller i vår. det ända alla säger åt mig som är äldre, är att resa och upptäcka nått nytt. Jag vill inte ångra när jag är 40 nått jag inte gjorde som ung. Jag kan göra precis vad jag vill jag har inget som håller mig kvar här :) och det är en härlig känsla. vill jag flytta så är det bara att göra det. Som min vän matilda sa, det är nu man ska leva livet göra det man vill och ha kul. seriös kan man börja vara när man är 25. Och jag håller med. Och killar behövs inte nu, jag vill vara fri och singel och leva lite! haha.
Jag är så glad att jag ser allt annorlunda, att jag är lycklig. Och jag har så otroligt mycket! Det här blev ett långt och seriöst inlägg men jag kände att jag behövde skriva av mig lite :) förmodligen så orkar ingen läsa men ändå :P

Nu ska jag sova om jag kan för det är massa båtar som tutar.. Ska upp i tid i morgon på en promenad hade jag tänk! :) God natt alla söta. Kram! / En mycket gladare Julia


Kommentarer
Postat av: julia

håller så med dig julia! min brorsa sa det också "gör något roligt efter studenten, inte vettigt utan roligt", haha. som du skriver, seriös kan man vara då man blir äldre.

2009-08-13 @ 22:53:22
URL: http://juliaenylen.blogg.se/
Postat av: Zobbe

Du äe jätte fin :)

2009-08-15 @ 12:05:35
URL: http://www.zobeirsblog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0