Svininfluensan?

Hade en jätte trevlig kväll med sofia igår :) Vi pratade kollade film och åt godis.
Jag har inte fått en blund i natt. har frysit som en tok och hostat som bara den. Idag mår jag riktigt dåligt nästan 40 graders feber och har ont i hela kroppen. så fort jag ska gå nån stans så känns det som att ja ska svimma.
Så det blir ingen utgång för mig ikväll, skulle ha gått ut med min vän matilda ifrån sandviken och hade sett fram emot det så himla mycket. Men men, vi får ta det nästa helg i stället :) Så får jag se till att vara hemma och vila nu, och försöka bli frisk. Bara jag inte har fått svininfluensan. Mamma tyckte vi skulle ringa sjukhuset för jag hostar så hemskt och har gjort så länge nu, men jag ville vänta. Gillar inte sjukhus och sånt där.
Jag hatar att vara sjuk. Gillar inte att bara ligga still och vila eller sitta framför tvn en hel kväll. Men nu har jag inte ork till nått annat heller, orkar inte ens gå ut till köket just nu.  Vill inte vara sjuk!

Nä nu längtar jag till Torsdag, då jag böjar skolan. Ska bli spännande! Ser framemot nått nytt! Lina ska läsa samma kurs så det känns bra att man känner någon i alla fall. Och två st ifrån min klass ifrån gymnasiet ska också läsa den kursen tror jag :)

Nä nu ska jag sätta mig framför tvn, hoppas ni får en trevlig lördgas kväll alla!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Gumman då, krya på dig! <3

2009-08-22 @ 19:32:09
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Julia

mamma tror ju att det är det jag har, så det kan ju vara så att du blivit smittad också! symptom man brukar ha då är hög feber, hosta, ont i halsen (jag hade lite, men inte så mkt), trötthet och sen kan man kräkas också men det har jag inte gjort. de symptomen förekommer i svininfluensan. det du ska göra är att dricka mycket vatten och att sitta mycket, för om du ligger mycket då hostar du mer, och sen att du ska vila vila vila. :) jag börjar redan bli bättre, min feber är borta nu, har fortfarande hosta och är förkyld men känner mig piggare. men så du ska inte vara rädd om det är svininfluensan, bara lite uppmärksam liksom så du inte blir sämre. :P för även fast jag mått dåligt så är jag ju på bättringsvägen :) men du ska också vara noga med att inte träffa folk, för det smittar ganska rejält :P lite tips sådära. haha. en sjukt lång kommentar, krya på dig stumpan!

2009-08-23 @ 13:02:58
URL: http://juliaenylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0